حتما می دانید که آداب دست دادن، غذا خوردن و حرف زدن در جمع در هر فرهنگی ممکن است متفاوت باشد. اما بسیاری از اصول هستند که تقریبا در 90 درصد فرهنگ ها مشابه اند. ما در این مطلب اصول مشابه که چه درایران یا هر کشوری یکسان می باشد را به شما یاد می دهیم. به این نکته مهم دقت کنید که هر وضعیتی آداب متفاوتی می طلبد، مثلا آداب ایمیل زدن، آداب رفتار کاری، آداب رفتار دوستانه، آداب گفتار بیزینسی و … اما در اینجا ما وضعیت هایی که همه با آنها درگیرند را آموزش می دهیم.
تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی شخصی را برای اولین بار ملاقات می کنید چه رفتاری باید از خود نشان دهید؟ آیا باید شما اول دستتان را به سوی او دراز کنید یا باید منتظر باشید طرف مقابلتان اول پیشقدم شود؟ این ها سوالات مشترکی هستند که که اکثر افراد در ذهن شان دارند.
روش مناسب و صحیح دست دادن، اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که ایجاد یک حس اولیه ی خوب در بسیاری از موقعیت های اجتماعی و شغلی، ضروری است. ترکیبی از زمان بندی مناسب و تکنیک صحیح، شما را در چشم کسی که با او دست می دهید، بالا می برد.
دست دادن با یک شخص، به شما این فرصت را می دهد تا حس صمیمیت و دوستانه خود را به او منتقل سازید فرقی ندارد او همسایه شما باشد یا شما در حال آغاز شغل جدید تان باشید. پیش از اینکه با افراد غریبه دست دهید، قبل از آن، روش صحیح دست دادن را با خانواده و دوستانتان تمرین کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر افراد در ابتدا شما را از نحوه دست دادنتان قضاوت می کنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که دست دادن شما، اعتماد به نفس و شخصیت خوشایندی از شما به او نشان دهد. موقعیت هایی که باید دست دهید:
.
توضیحات بیشتر را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:
درباره این سایت